مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 13:152020-05-13اقتصادي

1206میلیون لیتر آب سدها به دریاچه ارومیه رهاسازی شد


اتابک جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رهاسازی آب از سد شهرچایی به سمت دریاچه ارومیه طی دو روز گذشته افزود: بر اساس آخرین پایش ها تراز آبی دریاچه ارومیه 1271 متر و 90 سانتی متر از سطح آب های آزاد است که نسبت به زمان مشابه سال گذشته 3 سانتیمتر افزایش دارد.

وی با بیان اینکه پهنه آبی دریاچه ارومیه نیز با 21 کیلومتر افزایش به 3 هزار و 239 کیلومتر مربع افزایش یافته است ادامه داد: در حال حاضر حجم آب دریاچه ارومیه نیز پنج میلیارد و 25 میلیون متر مکعب است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، 9 میلیون متر مکعب افزایش دارد.

جعفری اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون از سدهای شهید کاظمی بوکان، مهاباد، شهرچای، حسنلو، دریک و ساروق در حدود 1206 میلیون متر مکعب آب به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد احیا دریاچه ارومیه و برنامه های ابلاغی از سوی شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران در خصوص احیا دریاچه ارومیه و جهت تأمین بخشی از نیاز زیست محیطی دریاچه ارومیه عملیات رهاسازی آب از سد مخزنی شهر جایی به سمت دریاچه ارومیه از روز دوشنبه 22 اردیبهشت ماه با دبی 16 مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1206میلیون لیتر آب سدها به دریاچه ارومیه رهاسازی شد

1206میلیون لیتر آب سدها به دریاچه ارومیه رهاسازی شد