مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 اردیبهشت 1399 ساعت 07:002020-05-13سياسي

رجبی دوانی: ادعای سازشکاری در صلح امام حسن(علیه السلام) تحریف تاریخ است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به مطلب اخیر منتشر شده در صفحه توییتر دفتر رهبر معظم انقلاب که درباره صلح امام حسن (ع) با معاویه بود، - رجبی دوانی: ادعای سازشکاری در صلح امام حسن(علیه السلام) تحریف تاریخ است پژوهشگر تاریخ اسلام گفت: کسانی که مدعی سازش کار بودن امام حسن مجتبی (ع) هستند یا از تاریخ اسلام چیزی نمی دانند یا اینکه با غرض و مرض جهت اهداف پلید خود تاریخ را تحریف می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو ، محمدحسین رجبی دوانی پژوهشگر تاریخ اسلام با اشاره به مطلب اخیر منتشر شده در صفحه توییتر دفتر رهبر معظم انقلاب که درباره صلح امام حسن (ع) با معاویه بود، گفت: در آیات قرآن و تعالیم دینی ما در برخورد با دشمن سه حالت متصور است.

چنانچه در برابر دشمنی که به قصد نابودی یا تسلط بر ما هجوم آورده، قدرتی برتر وجود داشته باشد، باید با او جنگید و او را نابود یا به تسلیم وا داشت.

اما اگر دشمن قوی تر از جبهه حق بود، در اینجا دو حالت پیش می آید یا اینکه دشمن قادر به وارد کردن ضرباتی به پیکر اسلام است اما نمی تواند جبهه حق را نابود کند.

در این حالت باید با اتکا و عمل به آیه شریقه وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّهٍ وَمِن رِباطِ الخَیلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجبی دوانی: ادعای سازشکاری در صلح امام حسن(علیه السلام) تحریف تاریخ است

رجبی دوانی: ادعای سازشکاری در صلح امام حسن(علیه السلام) تحریف تاریخ است