مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 09:002020-05-12سياسي

امنیت در بافت جهانی یزد گم شده است


این روزها به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی و رکود گردشگری در بافت تاریخی، این فضای امن ساکنان و مردم و گردشگران تبدیل به محلی ناامن و مناسب برای تجمع برخی افراد ناباب شده است به طوری که به جای حال خوش گردشگری، - ایسنا/یزد این روزها به دنبال شیوع کرونا و تعطیلی و رکود گردشگری در بافت تاریخی، این فضای امن ساکنان و مردم و گردشگران تبدیل به محلی ناامن و مناسب برای تجمع برخی افراد ناباب شده است به طوری که به جای حال خوش گردشگری، ترس از قدم زدن در بافت تاریخی را شاهد هستیم.

در بافت تاریخی قدم می زنم، حوالی مسجد جامع پر از موتورسوارانی است که نشسته اند و علاوه بر سد معبر، رهگذران را به سخره می گیرند و گاهی تکه پرانی می کنند.

کمی جلوتر زیر طاقی ساباط های کاهگلی، صدای هراس انگیز موتورسوارانی که با سرعت در این بافت به رقابت پرداخته اند، به گوش می رسد؛ صدایی که مدام دور و نزدیک می شود و هر از گاهی نیز موتورسواری با سرعت از کنارت می گذرد و برخی نیز با سخنی بیهوده به رهگذران تعرضی هم می کند.

کوچه هایی که مامن قدم های آرام گردشگران بوده است، حالا تبدیل به جولانگاه موتورسواران و افرادی شده است که دور هم در دود سیگارهایشان محو شده اند و خنده های بلندشان، دلت را به لرزه می اندازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت در بافت جهانی یزد گم شده است

امنیت در بافت جهانی یزد گم شده است