مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 اردیبهشت 1399 ساعت 04:102020-05-12اقتصادي

اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری از اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ضیا نصرتی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول مدت اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام، حدود 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع قشلاقی این شهرستان اخراج و متخلفان نیز به مراجع قضایی معرفی شده اند.

نصرتی با بیان اینکه شهرستان ری دارای 150 هزار هکتار اراضی مرتعی ممیزی شده می باشد افزود: تا کنون برای 100 هزار هکتار از این مراتع طرح مرتعداری تهیه شده است و تهیه طرح مرتعداری برای مابقی این مراتع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی به اقدامات احیایی در این مراتع اشاره کرد و اظهار داشت: طی یکسال گذشته و در راستای اصلاح و توسعه مراتع ،100 هکتار از عرصه های مرتعی شهرستان ری زیر پوشش اقدامات احیایی شامل بوته کاری با گونه های آتریپلکس و قره داغ همراه با آبیاری و مراقبت و نگهداری قرار گرفته است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ری ادامه داد: به منظور جلوگیری از پیشروی بیابان، کنترل فرسایش بادی و تثبیت شن های روان، طرح بیابان زدایی برای 10 هزار هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان تهیه شده است که پس از تصویب این طرح در کمیته فنی و تخصیص اعتبارات لازم، این طرح به مرحله اجرا در خواهد آمد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری

اخراج 20 هزار واحد دامی غیر مجاز از مراتع شهرری