مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 11:452020-05-11اقتصادي

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415


کرمانشاه_ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت: یک منبع پایدار برای افق 1415 با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 500 هزار نفر از سد گاوشان با احداث یک سامانه 74 کیلومتری پیش بینی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهرام درویشی امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه محوری ترین اساس توسعه را آب معرفی کرد و اظهار داشت: آب می تواند ثروت و فقر به بار آورد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه افزود: کشت های مکانیزه، برداشت های مجاز و تطبیق بین منابع و مصارف ثروت می آورد اما اگر از کشت های استراتژیک فاصله گرفتیم و به دنبال کسب ثروت نادرست در این راه بودیم سال های بعد با کم آبی مواجه خواهیم شد و خروجی آن فقر آبی و فقر مالی است.

وی با بیان اینکه کاهش بارندگی و افزایش برداشت از منابع آبی در سالهای اخیر چالش کم آبی را به یک بحران تبدیل کرده است، گفت: امروز نگرانیم که اتفاقاتی که در کشت سیب زمینی، سیر، پیاز در استان افتاد برای برنج هم رخ دهد و زمین ها را با اجاره های کم اجاره دهند.

درویشی کشت برنج را در استان های غیر شمالی نامناسب عنوان کرد و بیان داشت: سال گذشته به بهانه سیل 2500 هکتار برنج در استان کرمانشاه کشت شد، درهر هکتار کشت برنج 24 هزار متر مکعب آب مصرف می شود و این برای منابع آب استان خطری جدی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415

پیش بینی تامین آب شرب پایدار کرمانشاه تا افق 1415