مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 اردیبهشت 1399 ساعت 06:562020-05-11حوادث

کشف اشیاء تاریخی سفالی باقدمت هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی


فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: با تلاش نیروهای یگان حفاظت استان گلستان 4 قلم شی تاریخی در بندرگز کشف و ضبط شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار امیر رحمت الهی در تشریح جزییات این خبر، اظهار داشت: با کسب اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر خرید و فروش اشیا عتیقه در شهرستان بندر گز، موضوع در دستور کار یگان حفاظت استان گلستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های لازم، اکیپی مجرب از نیروهای حفاظت با هماهنگی مقام قضایی و همراه عوامل انتظامی به محل مورد نظر عزیمت و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از منزل یکی از قاچاقچیان عتیقه، 4 قلم شیء تاریخی شامل 3 عدد خمره و 1 عدد کوزه سفالی کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان، اشیا مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت اشیا هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی تخمین زده شده است.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شماره تماس 09662 را پل ارتباط مردم با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و یگان حفاظت برای پیشگیری از جرایم حوزه میراث فرهنگی عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف اشیاء تاریخی سفالی باقدمت هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی

کشف اشیاء تاریخی سفالی باقدمت هزاره اول پیش از میلاد و دوره اسلامی