مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 06:062020-05-10سياسي

بازخوانی سندی از اعتراضات کارگری سال 1306 در قزوین


سند اعتراض کارگری در قزوین نشان می دهد که کارگران قزوین با اطلاع از حقوق مدنی خود همگام با کارگران سایر شهرها به مطالبات خود پرداخته اند.

این سند از شیوه برخورد حکومت با کارگران معترض به خوبی پرده برمی دارد و شرایط اجتماعی این قشر از جامعه را بی آنکه بخواهد برای ما بازگو می کند.

- در طول تاریخ اتفاقات و حوادث مختلفی رخ می دهد که برخی از آن ها تأثیر بسزایی در سرنوشت هر کشور می گذارد، حوادثی که توسط اسناد مختلف ثبت و تاریخ ساز شده است، اسناد ملی هر کشور به منزله گنجینه ای گران بها و پل ارتباطی بین گذشته و آینده آن سرزمین است و باید از آن محافظت کرد.

رسم نگهداری و حفاظت از اسناد و مدارک دولتی در ایران از دیرباز رایج بوده است، در دوره قاجاریه از زمان فتحعلی شاه، اسناد و مکاتبات و سواد فرمان ها در دربار نگهداری می شد و آرشیو جزو اداره بیوتات به شمار می رفت.

از زمان ناصرالدین شاه، علاوه بر بخش نگهداری اسناد دربار، اسناد سیاسی در وزارت امور خارجه و اسناد مالی در دستگاه میرزا یوسف خان مستوفی الممالک گردآوری می شد اما روش صحیحی برای نگهداری اسناد و نوشته ها وجود نداشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یکی از اسناد مهم نگهداری شده در سازمان ثبت اسناد ملی استان قزوین مربوط به اعتراضات کارگری دوره قاجار است، پس از امضای فرمان مشروطیت در 14 مرداد 1285 شمس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی سندی از اعتراضات کارگری سال 1306 در قزوین

بازخوانی سندی از اعتراضات کارگری سال 1306 در قزوین