مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399 ساعت 03:152020-05-09اقتصادي

مزارع گندم برای مقابله با آفت زنگ زرد باید به موقع سمپاشی شوند


سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از مشاهده بیماری زنگ زرد مزارع گندم استان خبر داد و گفت: وجود این آفت، - سمپاشی گندم زارهای استان را ضروری کرده است.

محمدصالح احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ، با بیان اینکه بیماری زنگ زرد یکی از مهمترین بیماری های گندم به شمار می رود، اظهار داشت: بارش باران و رطوبت هوا اصلی ترین دلیل ایجاد بیماری زنگ زرد در مزارع گندم است که اگر به موقع شناسایی و سمپاشی نشود می تواند خسارت سنگینی به گندم کاران وارد کند.

وی افزود: خطر رشد این بیماری بیشتر در شهرستان های پرباران مانند بانه، مریوان، سروآباد و کامیاران احساس می شود و باید برای مقابله با این بیماری به موقع سمپاشی مزارع صورت گیرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از کشاورزان خواست تا نسبت به تهیه سم تیلت از مراکز جهاد کشاورزی، کلینیک ها و فروشگاه های سموم شیمیایی اقدام و مزارع گندم خود را سمپاشی کنند.

احمدی یادآور شد: با توجه به شرایط آب و هوایی موجود در استان امکان بروز بیماری هایی از قبیل فوزاریوم و سپتوریوز در مزارع گندم وجود دارد و کشاورزان به محض مشاهده باید نسبت به سمپاشی مزارع با سموم شیمیایی فالکن و فولیکور اقدام کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع گندم برای مقابله با آفت زنگ زرد باید به موقع سمپاشی شوند

مزارع گندم برای مقابله با آفت زنگ زرد باید به موقع سمپاشی شوند