مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 21:052020-05-09اجتماعي

تصویری با وضوح بالا از سیاره مشتری منتشر شد


دانشمندان با استفاده از روشی به نام تصویربرداری لاکی (Lucky imaging) و با استفاده از تلسکوپ جمنای(Gemini Telescope) هاوایی موفق به ثبت تصویری بی نظیر و با وضوح بالا از سیاره مشتری شدند.

- دانشمندان با استفاده از روشی به نام "تصویربرداری لاکی"(Lucky imaging) و با استفاده از تلسکوپ جمنای(Gemini Telescope) هاوایی موفق به ثبت تصویری بی نظیر و با وضوح بالا از سیاره مشتری شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بی بی سی، اخترشناسان تصویر جدید و شگفت انگیزی از مشتری تولید کرده اند و در آن موفق به ردیابی مناطق گرم درخشان این غول گازی که در زیر ابرهای آن کمین کرده اند، شدند.

آنها با کمک امواج فروسرخ تلسکوپ جمنای موفق به ثبت این تصویر شده اند و این تصویر یکی از واضح ترین تصاویری است که تاکنون از زمین از این سیاره به دست آمده است.

برای دستیابی به تصویری با این وضوح بالا، دانشمندان از تکنیکی بنام تصویربرداری لاکی استفاده کردند که می تواند اثر مبهمی که هنگام دیدن مشتری، در اثر جو آشفته زمین ایجاد می شود را از بین ببرد.

مادون قرمز طول موجی طولانی تر از نور مریی شناسایی شده توسط تلسکوپ هابل است.

از امواج مادون قرمز می توان برای مشاهده مه و ابرهای نازکی که در بالای جو سیاره مشتری قرار دارد، استفاده نمود و این کار به دانشمندان این فرصت را می دهد تا بسیار دقیق تر ساختار د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویری با وضوح بالا از سیاره مشتری منتشر شد

تصویری با وضوح بالا از سیاره مشتری منتشر شد