مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 14:502020-05-09سياسي

کمک به فقرا و نیازمندان در سیره امام حسن(ع)


اگر امروزه صفت بخشندگی و کمک به ضعفا و فقرای امام حسن مجتبی(ع) در جامعه نهادینه شود بدون شک فقر و تنگدستی از جامعه رخت برمی بندد، - خبرگزاری فارس لرستان، پانزدهمین روز از ماه میهمانی پروردگار مصادف با میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) است، روزی که به احترام کرامت، بخشش و جود آن بزرگوار روز اکرام نامیده شده است.

امام حسن(علیه السلام)، اوّلین فرزند امام علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا(علیهما السلام)، در نیمه ماه رمضان سال سوم هجری در شهر مدینه به دنیا آمد.

این امام بزرگوار در روز بیست و هشتم ماه صفر سال پنجاه هجری، به وسیله زهری که همسرش جعده به دستور معاویه به او خوراند، در سن 48 سالگی به شهادت رسید.

شاخص ترین ویژگی این امام عبودیت و بندگی است امامی که بارزترین خصوصیات اخلاقی و سجایای رفتاری ایشان مهربانی و مهروزی با فقرا، ایثار، گذشت، بخشندگی، صبر و شکیبایی در سختی ها بود.

کمک به محرومان از دیگر ویژگی بارز امام حسن مجتبی(ع) بود، ایشان برای محرومان پناهگاهی بود و هیچ نیازمندی را محروم نمی کرد.

مانند پدر و مادر بزرگوارشان ضعفا و فقرا را تکریم می کردند و همواره به فکر محرومین و مستضعفین جامعه بودند و این بخشندگی و کرامت باعث شد تا به ایشان لقب کریم اهل بیت را عطا کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک به فقرا و نیازمندان در سیره امام حسن(ع)

کمک به فقرا و نیازمندان در سیره امام حسن(ع)