مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 اردیبهشت 1399 ساعت 11:152020-05-09سياسي

چطور کشوری که موشک نقطه زن تولید می کند، نمی تواند خودروی باکیفیت بسازد؟


این تاکید رهبری پاسخ به سوالاتی ست که همیشه در ذهن ملت ایران وجود داشته و مطرح شده که چطور کشوری که موشک نقطه زن قاره پیمای بومی تولید می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، رها عبداللهی در یادداشتی نوشت: مقام معظم رهبری در سخنان روز کارگر فرمودند آن ذهن و فکری که می تواند ماهواره را تولید کند و برای ارسال ماهواره بعدی در مدار 36 هزار کیلومتری هدف گذاری کند، قطعاً چنین روحیه، ابتکار و خلاقیتی برای تولید خودرو با مصرف 5 لیتر بنزین در یکصدکیلومتر و در دیگر بخشهای تولید نیز وجود دارد.

این تاکید رهبری پاسخ به سوالاتی ست که همیشه در ذهن ملت ایران وجود داشته و مطرح شده که چطور کشوری که موشک نقطه زن قاره پیمای بومی تولید می کند، صنعت نانوتکنولوژی اش زبانزد است، صنعت هسته ای بومی دارد، در صنعت نیروگاه سازی و سد سازی رتبه های اول دنیاست، نمی تواند یک خودروی با کیفیت بومی و ایرانی تولید کند؟ چرا طی سالهای گذشته بر توانمندی دانشگاه های مهندسی و مهندسان ایرانی در صنعت خودرو تکیه نشده است؟ آیا این نشان از توسعه ی نامتوازن در کشور ماست؟ و سوالات زیاد دیگر.

در جواب این سوالات دلایل و بهانه هایی بیشتر از سوی صاحبان صنایع و یا کارشناسان غربگرا مطرح می شود که به هیچ وجه قابل قبول نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور کشوری که موشک نقطه زن تولید می کند، نمی تواند خودروی باکیفیت بسازد؟

چطور کشوری که موشک نقطه زن تولید می کند، نمی تواند خودروی باکیفیت بسازد؟