مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 13:102020-05-07حوادث

سمپاشی کانون های ملخ در لامرد


مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد گفت: کانون های جدید از آفت ملخ دز این شهرستان شناسایی و اقدامات لازم برای سمپاشی انجام شده است.

- محمدصادق فانی در گفت و گو با ایسنا گفت: در پی ریزش های جدید ملخ در شهرستان و تشکیل اکیپ های پایش، گزارش کشاورزان و پایش های صورت گرفته کانون های جدید آفت ملخ صحرایی شناسایی و اقدامات لازم انجام و عملیات سمپاشی انجام شده است.

مدیر جهادکشاورزی لامرد با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان عملیات سم پاشی تا سحرگاه ادامه دارد، اضافه کرد: ریزش های آفت ملخ صحرایی بالدار نسل جدید در روستاهای لاورخشت، کندر عبدالرضا، کندر محمدی، سه تنبک، خندق و زنگنه مشاهده شده است که بلافاصله و در اسرع وقت اقدام لازم انجام و مبارزه انجام شده است.

وی افزود: در مجموع تاکنون 6801 هکتار مبارزه شامل 2005 هکتار ملخ بالغ سن اول، 3371 هکتار مبارزه پوره و 1425 هکتار نیز مقابله با ملخ بالدار نسل جدید خاطرنشان کرد.

فانی همچنین گفت: ملخ های نسل جدید در مرحله نابالغ می باشند و به شدت تغذیه کرده و اگر به موقع مبارزه انجام نگیرد خسارت زیادی وارد کرده و کل سبز مزرعه، باغ ها و مراتع را نابود می کند.

لذا به کشاورزان توصیه می شود به محض مشاهده آفت، مراتب را به جهادکشاورزی اطلاع داده و کلیه امکانات خود را آماده مقابله با سم پاشی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی کانون های ملخ در لامرد

سمپاشی کانون های ملخ در لامرد