مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 03:452020-05-07اقتصادي

بزرگترین فرش گل محمدی جهان برای مدافعان سلامت در میمند گسترده شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، صبح امروزبا حضورِ رییس ثبت رکورد ایران، بزرگ ترین فرشِ گُلِ محمدی جهان به وسعتِ 2 هزار مترمربع در میمند گسترانیده شد  این فرش که با 5 هزار کیلو گل گلاب میمند تزیین شده بود توسط رییس اتحادیهٔ گلاب گیران میمند، به عنوان جایگزین برنامه های سالانهٔ جشنوارهِ گل و گلاب، تدارک و هزینه شد.

وسعت این فرش گل بزرگ محمدی جهان با حضور و نظارتِ عواملِ برنامهٔ معروفِ عصر جدید و با انجام مراحلِ ثبت، در گینِس ثبت خواهد شد.

رییس اتحادیه گلاب گیران میمند در این مراسم اظهار داشت: گلابِ حاصل از این فرشِ گُل به مدافعانِ سلامتِ ایران تقدیم می شود.

وی افزود: هزینه گل خریداری شده برای این فرش گل 50 میلیون تومان است که هزینه های خدمات گلاب گیری و درنتیجه به دست آوردن گلاب ناب به آن افزوده می شود.

 محمد رییسی ادامه داد: شهر میمند فیروزآباد یکی از کانون های اصلی گل محمدی در فارس است که سالانه بیش از 25 میلیون لیتر گلاب در کارگاه های سنتی و صنعتی این شهر تولید می شود و این حجم تولیدات باعث شده که میمند نقش مهمی در تولید گلاب و اسانس گل محمدی کشور داشته باشد.

ریس اتحادیه گلاب گیران میمند فیروزآباد اضافه کرد: برداشت گل محمدی از باغ های گل شهر میمند فیروزآباد از ابتدای اردیبهشت آغازشده که سالانه رقم قابل توجهی از این تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین فرش گل محمدی جهان برای مدافعان سلامت در میمند گسترده شد

بزرگترین فرش گل محمدی جهان برای مدافعان سلامت در میمند گسترده شد