مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 اردیبهشت 1399 ساعت 01:302020-05-06سياسي

دعای روز سیزدهم ماه رمضان + صوت و تفسیر آیت الله مجتهدی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، ماه مبارک رمضان فرصتی است تا از برکت سفره الهی بهره مند شویم، برکتی که بندگان هر روزه می توانند با خواندن ادعیه های مناسب هر روز بهره ببرند.

- آیت الله مجتهدی تهرانی در ابتدای شرح دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه به خواند دعای مجیر در روزهای 13، 14 و 15 ماه مبارک، درباره مضامین بلند عرفانی و آمیزه های عمیق ادعیه اسلامی می گوید: دعا تنها برای دستیابی به ثواب نیست، بلکه اصل دعا خواندن برای رسیدن به کمال است.

این مجتهد فقید در شرح اللَّهُمَّ طَهِّرْنِی فِیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذَارِ می گوید: در این دعا از خدا می خواهیم ما را از کثافات پاک کند.

منظور از کثافات ، چرک گناه و معصیت است.

انسان اگر اهل معصیت باشد، بوی بدی به خود می گیرد و اگر مؤمن باشد، خوش بو خواهد بود.

اویس قرن هنگامی که به ملاقات پیامبر (ص) آمده بود، فضای خانه رسول الله (ص) را معطر کرده بود و فردای آن روز که پیامبر (ص) به خانه خویش باز گشت، فرمود: إِنِّی لَأَجِدُ نَفَسَ الرَّحْمَنِ مِنْ جَانِبِ الْیمَن ، یعنی پیامبر (ص) رایحه خوش اویس را استشمام کرده بود.

وی در ادامه با تأکید بر برطرف کردن بوی تعفن روح می افزاید: در حال حاضر زمانه به گونه ای است که طهارت واقعی نداریم و همه چیز شبهه ناک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعای روز سیزدهم ماه رمضان + صوت و تفسیر آیت الله مجتهدی

دعای روز سیزدهم ماه رمضان + صوت و تفسیر آیت الله مجتهدی