مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399 ساعت 09:502020-05-06سياسي

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد به زودی آغاز می شود


شهردار ناحیه یک منطقه 11 تهران گفت: با تهیه طرح نهایی مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد که از سوی دانشگاه تهران؛ فاز عملیاتی به زودی توسط سازمان زیبا سازی و میراث فرهنگی آغاز خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، علی اصغر طاهری با بیان اینکه بنای قدیمی میدان حسن آباد که سال گذشته طعمه حریق شد و بخش های زیادی از آن آسیب جدی دیده است؛ از تعمیر و بازگشایی مجدد این میدان با کاربری های جدید فرهنگی خبر داد.

طاهری در این باره افزود: طراحی مرمت میدان حسن آباد که با تشکیل کار گروه تخصصی توسط دانشگاه تهران در حال انجام است؛ به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی دانشگاه به تعویق افتاد اما به دستور این کارگروه آوار برداری انجام، دیوارهای اضافه تراشیده شده، دیوارهای اصلی نمایان و سازه های فلزی آن نیز آماده شده است.

طاهری ادامه داد: پروژه مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد از مهم ترین و ارزشمند ترین پروژه های مرمتی در سطح کشور است که با مشارکت سازمان های تخصصی شامل دانشگاه تهران، سازمان میراث فرهنگی و سازمان زیبا سازی شهرداری تهران و شهرداری منطقه 11 انجام خواهد شد.

او خاطر نشان کرد: در این طرح که با روش های کاربردی جدید به اجرا در می آید؛ ضمن حفظ اصالت تاریخی میدان حسن آباد، دیوارهای قدیمی حفظ و احیا خواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد به زودی آغاز می شود

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن آباد به زودی آغاز می شود