مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 13:402020-05-05اقتصادي

کاروانسرای «قلعه خرگوشی» اردکان مرمت می شود


رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان از کاروانسرای قلعه خرگوشی به عنوان یکی از شاهکارهای دوران شاه عباس صفوی یاد کرد و گفت: - این قلعه در دست مرمت و بازسازی قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، محسن میرجانی با بیان اینکه در مرحله اول با فعالیت این گروه اجرای مولاژ کتیبه سردر و اصلاح و مرمت برخی تخریب های ناشی از حفاری انجام شده است، اظهار داشت: در این مرحله اصلاح و ترمیم شمع گذاری برای مقاوم سازی و جلوگیری از رانش ایوان های شرقی و جنوبی در دستور کار قرار گرفت و سنگ چینی مجدد و استحکام بخشی کامل ستون های سنگی این بنا انجام شد.

میرجانی بیان داشت: سعی ما بر این است با استفاده از توانمندی و ظرفیت گروه داوطلبان جهادی شهرستان اردکان، از تخریب این کاروانسرای ارزشمند جلوگیری کنیم تا در آینده با فراهم شدن اعتبار ویژه دولتی بتوانیم به طور کلی آن را بازسازی کنیم.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اردکان ادامه داد: کاروانسرای ارزشمند و زیبای قلعه خرگوشی از جمله بناهایی است که مربوط به سال 1023 هجری قمری بوده و با شماره 2236 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای «قلعه خرگوشی» اردکان مرمت می شود

کاروانسرای «قلعه خرگوشی» اردکان مرمت می شود