مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 اردیبهشت 1399 ساعت 07:102020-05-05سياسي

چرا روزه بر ما واجب شده است؟


آزموده شدن اخلاص، درک حال فقرا، دادن زکات بدن و رهایی از آتش جهنم از جمله دلایل وجوب روزه است.

- ایسنا/زنجان امام جمعه هیدج گفت: آزموده شدن اخلاص، درک حال فقرا، دادن زکات بدن و رهایی از آتش جهنم از جمله دلایل وجوب روزه است.

حجت الاسلام اسدالله زارع در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که در روایات، ماه مبارک رمضان بسیار با عظمت برای ما معرفی شده است، اظهار کرد: کسی که به روزه وفادار نباشد و به این تکلیف عمل نکند، در حقیقت دینش پایه ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه امام صادق (ع) می فرمایند: خداوند روزه را واجب کرده است تا به وسیله همین فریضه، انسان های دارا و غنی و انسان های ندار و فقیر مساوی شوند، ادامه داد: در جامعه یکسانی نداریم، یک عده غنی و یک عده نیز فقیر هستند؛ سفره فقرا در اغلب اوقات خالی و سفره اغنیا همیشه پر است، اما روزه بر غنی و فقیر واجب است تا اغنیا بفهمند که فقرا چیزی ندارند بخورند و همیشه گرسنه هستند.

وی با اشاره به این که حضرت علی (ع) در نهج البلاغه یکی از دلایل وجوب روزه را آزموده شدن اخلاص خلق خدا به واسطه روزه عنوان کرده اند، ادامه داد: بنا به اشاره امیرالمومنین (ع) خداوند صیام ماه مبارک رمضان را برای ما واجب کرده است تا این که اخلاص خلق خدا به واسطه همین روزه آزموده شود، پس روزه عملی است که از جانب خداوند متعال بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روزه بر ما واجب شده است؟

چرا روزه بر ما واجب شده است؟