مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 07:162020-05-04اقتصادي

کشت برنج در کرمانشاه باید به حداقل برسد


بهرام درویشی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، باتاکید بر اینکه کشت برنج باید براساس شیوه نامه ها باشد، اظهارداشت: سال گذشته حدود 2 هزار و 500 هکتار برنج در استان کرمانشاه کاشته شد که بیش از 80 درصد آن غیرمجاز بود.

وی با بیان اینکه تنها کشاورزان استان های گیلان و مازندان مجاز به کشت برنج هستند، گفت: در استان کرمانشاه به دلیل اینکه رودخانه های جاری دائمی کمی وجود دارند و به دلیل رطوبت کم هوا باید آب بسیاری برای آبیاری مصرف شود، لذا کشت برنج غیرمجاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه اضافه کرد: تنها در نقاط بسیار محدودی از کرمانشاه کشت برنج براساس شیوه نامه های منابع آبی مجاز است.

درویشی با تاکید بر اینکه باید سطح زیرکشت برنج در کرمانشاه را به حداقل برسانیم، گفت: امسال برخورد قاطع با متخلفان در زمینه کاشت برنج در دستور کار قرار دارد و به شدت در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایران کشوری خشک است و استان ما نیز با توجه به آمارهای بارشی و پایین بودن میزان بارش ها طی چند سال گذشته در شرایط نرمال آبی قرار ندارد از این رو برنامه های کشتی که تدوین می شود باید باتوجه به افق های طولانی مدت باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با اشاره به طرح ملی سازگاری با کم آبی افزود: هماهنگی لازم در این زمینه با مدیریت ارشد استان و سیستم قضایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت برنج در کرمانشاه باید به حداقل برسد

کشت برنج در کرمانشاه باید به حداقل برسد