مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399 ساعت 03:302020-05-04دانش

تولید فیلم هایی از پروتیین های ابریشم برای ساخت چسب زخم


محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پروژه ای را اجرایی کردند که با فیلم حاصل از پروتیین های ابریشم می توان محصولات پزشکی همچون چسب زخم تولید کرد؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، لیلا حسنی دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی نساجی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص پروژه خود با عنوان تولید و بررسی خواص فیلم حاصل از پروتیین های ابریشم گفت: در این طرح از پروتیین های ابریشم، فیبرویین و سریسین استفاده کردیم تا بتوانیم فیلمی را به تولید برسانیم که در زمینه پزشکی کاربرد دارد.

وی ادامه داد: پروتیین های ابریشم از سازگاری خوبی با محیط زیست برخوردار بوده و امروزه مواد زیست سازگار به علت ترکیب خواص بی نظیر فیزیکی و شیمیایی خود و پتانسیل بالای آن ها در زمینه های دارو، داربست برای مهندسی بافت و دیگر کاربردهای زیستی بسیار مورد توجه قرارگرفته اند.

  این محقق خاطر نشان کرد: فیلم حاصل از پروتیین های ابریشم به دلیل خصوصیات نفوذپذیری اکسیژن و بخارآب می توانند گزینه ی مناسبی به عنوان پیوند برای بهبود زخم، مهندسی بافت و برنامه های کاربردی زیست پزشکی باشد.

حسنی با بیان اینکه این پروژه به روشهای مختلف توسط سایر محققان کشور و کشورهای دیگر انجام گرفته گفت: روش ما استخراج پروتیین از ابریشم بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید فیلم هایی از پروتیین های ابریشم برای ساخت چسب زخم

تولید فیلم هایی از پروتیین های ابریشم برای ساخت چسب زخم