مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 اردیبهشت 1399 ساعت 08:102020-05-03اقتصادي

همزمانی «تورم و بیکاری» نفس کرمانشاه را تنگ کرده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، نرخ تورم و بیکاری دو شاخص بسیار مهم در اقتصاد هستند، وقتی مردم از وضعیت بد اقتصادی می گویند، معمولاً به این دو نرخ اقتصادی بیش از سایر نرخ ها اشاره دارند؛ آنچه روشن است اینکه، افزایش نرخ بیکاری و نرخ تورم، تبعات اقتصادی و اجتماعی بسیاری را برای یک جامعه به همراه خواهد داشت.

   اهمیت نرخ تورم و بیکاری آن قدر زیاد بود که در ابتدای دهه 70 میلادی، آرتور اوکان سعی کرد با جمع زدن این دو نرخ اقتصادی، شاخصی به نام شاخص فلاکت را خلق کند؛ این شاخص همان گونه که از نام و روش محاسبه اش پیداست، بیانگر اتفاقات مثبت و امیدوارکننده در اقتصاد نیست.

از آنجایی که با افزایش میزان شاخص فلاکت ، رفاه جامعه مستقیماً تحت تأثیر قرار می گیرد بنابراین، می توان این شاخص را یکی از مهمترین معیار های سنجش عملکرد دولت ها دانست؛ هرچه این شاخص کمتر باشد، رفاه مردم بیشتر است و این موضوع طبیعتاً نشان دهنده عملکرد مناسب دولت است.

بر اساس آخرین آمارهای ارائه شده از نرخ تورم و بیکاری در بین استان های کشور، بررسی ها نشان می دهد نرخ فلاکت در استان کرمانشاه بعداز  استان لرستان و کردستان و چهار محال بختیاری رتبه چهارم کشور را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزمانی «تورم و بیکاری» نفس کرمانشاه را تنگ کرده است

همزمانی «تورم و بیکاری» نفس کرمانشاه را تنگ کرده است