مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 اردیبهشت 1399 ساعت 09:552020-05-02اقتصادي

مبارزه با آفات در 290 هزار هکتار مزارع گندم لرستان انجام شد


عبدالرضا بازدار روز شنبه در جلسه ستاد مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی افزود: پس از مشاهده علائم ابتدایی بیماری های برگی گندم به ویژه زنگ زرد تا امروز 15 هزار هکتار مبارزه صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین تا کنون 240 هزار هکتار مبارزه علیه علف های هرز و 35 هزار و 553 هکتار مبارزه با آفت سن غلات در مرحله سن مادر انجام شده که این اقدامات تاثیر بسزایی در پیشگیری از کاهش تولید این محصول داشته است.

وی بیان کرد: از ابتدای عملیات داشت در مزارع غلات استان به ویژه گندم تاکنون هفت هزار دستگاه سم پاش پشت تراکتوری، 70 دستگاه سم پاش توربولاینر، 2 هزار سم پاش پشتی موتوری و یکهزار سایر دستگاه ها برای انجام عملیات مبارزه با عوامل خسارت زا به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه در این راستا از سه فروند پهباد برای سم پاشی و مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی بهری گیری شده اظهار داشت: تنوع بذر مورد استفاده در استان بسیار است و حدود 14 رقم بذر گندم دیم و 9 رقم بذر گندم آبی دراستان کشت می شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی موجود، وضعیت بارندگی ها، رطوبت و دمای هوا و شدت وزش باد احتمال گسترش زنگ زرد در تمامی مزارع استان وجود دارد و تمامی شهرستانهای استان در معرض خطر و اپیدمی این بیماری هستند بنابراین تمامی شهرستانها باید با رصد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفات در 290 هزار هکتار مزارع گندم لرستان انجام شد

مبارزه با آفات در 290 هزار هکتار مزارع گندم لرستان انجام شد