مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 اردیبهشت 1399 ساعت 09:002020-05-01اجتماعي

سختی هایی که به جان خریده می شود ...


یک معلم عشایری در خوزستان معتقد است، استخدام سرباز معلم که نیرویی غیرمتخصص است، باعث ضربه دیدن آموزش دانش آموزان عشایری می شود.

- به بهانه 12 اردیبهشت، روز معلم به سراغ مسعود سعادتی، دانشجوی مقطع دکتری ادبیات فارسی و معلم یکی از مناطق صعب العبور عشایری شهرستان اندیکا رفتیم.

این معلم یکی از صدها معلم مناطق محروم خوزستان است و دو سالی می شود که در روستای محروم کنگرو از توابع اندیکا تدریس می کند.

تدریس در مناطق محروم به عشق کودکان سعادتی در گفت و گو با ایسنا از انگیزه اش برای درس دادن در مناطق صعب العبور عشایری می گوید: من در مناطق عشایری درس خواندم، از سال 87 تدریس در مناطق عشایری را شروع کردم و آشنایی کاملی با این مناطق دارم.

می توانستم در دانشگاه محل تحصیلم بمانم و یا انتقالی بگیرم و در شهر تدریس کنم اما اگر این کار را می کردم در اینصورت کار بزرگی برای دانش آموزان نکرده ام، چون دانش آموزان عشایری وضعیت خوبی ندارند اما دانش آموزان شهری امکانات کافی دارند.

اکثر والدین بچه های عشایری سواد ندارند و کسی نیست تا به دانش آموز کمک کند.

وی ادامه داد: دانش آموزان در این مناطق وضعیت خوبی ندارند، متاسفانه چندسالی می شود که آموزش و پرورش نیروی سرباز معلم می گیرد که رشته های درسی آن ها هیچ ارتباطی با کار تدریس ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سختی هایی که به جان خریده می شود ...

سختی هایی که به جان خریده می شود ...