مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اردیبهشت 1399 ساعت 06:102020-04-30اقتصادي

مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان البرز


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی امیدبخش پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پایش های منظم از مزارع، باغات و گلخانه ها در سطح استان انجام می شود.

وی اضافه کرد: رصد آفات، بیماری ها و علف های هرز به صورت مستمر صورت گرفته و اطلاع رسانی مناسب برای کنترل به موقع انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به بارندگی های اخیر و شرایط مساعد آب و هوایی به ویژه دما و رطوبت، گفت: احتمال شیوع عواملی که موجب خسارت های گیاهی می شوند در سال زراعی جاری وجود دارد.

امیدبخش گفت: توصیه های لازم برای جلوگیری از شیوع و گسترش عوامل خسارت زا توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات به کشاورزان ارائه می شود.

وی همچنین گفت: هفت هزار و 881 هکتار از مزارع گندم استان علیه علف های هرز سمپاشی شده است که بخشی از آن یعنی شش هزار و 656 هکتار مبارزه علیه علف های هرز نازک برگ و مابقی علیه علف های هرز پهن برگ بوده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: چهار هزار و 560 هکتار از مزارع جو استان علیه علف های هرز جو سمپاشی شده است که در هزار و 880 هکتار مبارزه علیه علف های هرز نازک برگ و در دو هزار و 855 هکتار مبارزه علیه علف ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان البرز

مشاهده بیماری زنگ زرد در مزارع گندم استان البرز