مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 19:152020-04-29اقتصادي

سامانه گرمسیری گامی بزرگ برای «جهش تولید» در کشور


یکی از بزرگ ترین پروژه های عمرانی تاریخ ایران در حوزه منابع آبی کشاورزی سامانه گرمسیری است که فاز نخست آن اردیبهشت ماه سال گذشته در کرمانشاه با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

در طرح گرمسیری حدود 100 هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه آبی می شود یا توسعه می یابد که می تواند یک گام بزرگ در راستای جهش تولید در منطقه باشد و میزان اشتغال قابل توجهی را برای این منطقه که با غول بیکاری دست وپنجه نرم می کند، ایجاد کند.

استاندار کرمانشاه در گفت وگو با خبرنگار مهر سامانه گرمسیری را از بزرگ ترین طرح های آبی منطقه عنوان کرد و گفت: این سامانه می تواند حدود 27 هزار شغل ایجاد کند و توسعه خوبی برای منطقه به ارمغان آورد.

براساس این گزارش، رییس جمهور چند روز پیش خطاب به خاوازی، وزیر جدید جهاد کشاورزی، طرح گرمسیری را از جمله اولویت های مهم در حوزه کشاورزی کشور خواند و با توجه به اعتباراتی که به همین منظور اختصاص یافته، دستورات لازم را برای پیشبرد سریع این طرح به وی داد.

تقلیل سهم استان کرمانشاه از این طرح که یکی از قطب های بزرگ کشاورزی کشور محسوب می شود، گلایه های زیادی را از سوی مسئولان و مردم منطقه به همراه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه گرمسیری گامی بزرگ برای «جهش تولید» در کشور

سامانه گرمسیری گامی بزرگ برای «جهش تولید» در کشور