مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اردیبهشت 1399 ساعت 06:302020-04-29دانش

جایزه ناسا برای دانشجویان سازننده ماهواره فضایی


بنابر گزارش ها ناسا اخیرا گروهی از دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (University of California, Berkeley) آمریکا در حال ساخت تاسواره(CubeSat) هستند تا با ارسال آن به فضا برنده چالش ناسا شوند.

- بنابر گزارش ها ناسا اخیرا گروهی از دانشجویان "دانشگاه کالیفرنیا، برکلی"(University of California, Berkeley) آمریکا در حال ساخت تاسواره(CubeSat) هستند تا با ارسال آن به فضا برنده چالش ناسا شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پال کوترینگ (Paul Kottering) دانشجوی دانشگاه برکلی پروژه ای را به همراه دیگر دانشجویان این مطالعه آغاز کرده است و امیدوار است بتواند تاسواره ای بسازد و آن را تا سال 2021 به فضا پرتاب کند که البته این ایده او برای ناسا جذاب به نظر آمده و ناسا از این پروژه حمایت کرده است و در صورتی که تاسواره مذکور با موفقیت پرتاب شود ناسا مبلغی را به عنوان جایزه به این تیم اهدا خواهد کرد.

تاسواره معادل فارسی کیوب ست (CubeSat) است و به نوعی از ماهواره های کوچک گفته می شود که به صورت ماهواره ای متشکل از واحدهای مکعب شکل در ابعاد 10*10*10 سانتی متر و وزنی در حدود 1300 گرم تعریف شده اند.

به بیان دیگر، تاسواره ها ماهواره هایی متشکل از واحدهای ساختاری مکعبی شکل هستند که بتوان آن ها را به راحتی با سامانه پرتابگر پرتاب کرد و به آسانی در مدار قرار داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جایزه ناسا برای دانشجویان سازننده ماهواره فضایی

جایزه ناسا برای دانشجویان سازننده ماهواره فضایی