مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 اردیبهشت 1399 ساعت 11:152020-04-28اقتصادي

3 روش مقابله با سرمازدگی در باغات شهرستان سامان طراحی شد


مهراد قطره سامانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به تازگی برای مهار سرمازدگی باغات در شهرستان سامان از 3 روش متفاوت استفاده شده است که تاکنون در باغاتی که به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته، نتیجه بخش بوده و می توان با تولید انبوه این دستگاه ها، آن را در اختیار کشاورزان قرار داد.

وی ادامه داد: چاهک معکوس یکی از این روش ها به شمار می رود که برای شب هایی که وارونگی دما وجود دارد در ارتفاع 6 متری، هوای گرم را از سطوح بالاتر به پایین تر هدایت می کند.

قطره سامانی، هزینه ایجاد این چاهک معکوس برای هر هکتار از باغات را حدود 25 تا 30 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای هر هکتار یکی از این چاهک ها لازم است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، استفاده از پلار باغی که نوعی مشعل گازوییلی است را از دیگر روش های جلوگیری از سرمازدگی باغات برشمرد و افزود: این مشعل گازوییلی با تولید گرما و انتشار آن در چهار جهت باغ می تواند دمای هوا را تا چند درجه افزایش دهد.

قطره سامانی خاطرنشان کرد: برای هر هکتار باغ یک یا 2 مشعل کافی است و در مواقعی که با سرمازدگی تششعی وجود داشته باشد، کارایی دارد.

وی، استفاده از المنت ها یا بخاری های کوچک را روش سوم مقابله با سرمازدگی در باغات عنوان کرد و گفت: این بخاری ها مختص هر درخت است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 روش مقابله با سرمازدگی در باغات شهرستان سامان طراحی شد

3 روش مقابله با سرمازدگی در باغات شهرستان سامان طراحی شد