مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 07:062020-04-27بين الملل

بسته بودن مرز ترکیه، صادرات زنجان را با مشکل مواجه کرده است


مهدی رنگ رونا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرز ترکیه از سوم اسفند بسته شده و کامیون ها را برای ورود به این کشور با مشکل مواجه کرده و این مرز اکنون نیز بسته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات، جزو اولین بخش هایی بود که در بحث شیوع بیماری کرونا، دچار آسیب شد چرا که 2 ماه است با مساله مهمی به نام بسته بودن مرزها مواجه هستیم.

رنگ رونا افزود: درخواست صادرکنندگان این است که پروتکل های بهداشتی مورد توافق 2 طرف برای حل مشکل صادرات به کشور ترکیه، اجرایی شود.

وی تصریح کرد: مرز رازی، مدتی است که باز شده و صادرات از طریق خطوط ریلی انجام می شود اما به دلیل حجم ترافیک و ازدحام، روند صادرات با مشکل مواجه بوده و به کندی صورت می گیرد.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه در مرز ایران و عراق متاسفانه فقط یک گمرک، فعال است، گفت: مرز ترکمنستان و پاکستان که به طور کامل بسته بوده و برای صادرات به افغانستان نیز با محدودیت هایی مواجه هستیم و در حال حاضر صادارت فقط به کشورهای عمان و قطر و آن هم از مسیر دریا انجام می شود.

وی اظهار داشت: پروتکلی بین راه آهن ایران و ترکیه است که در هنگام صادرات، فاصله 700 کیلومتر به بالا و وزن محصولات بیش از 500 تُن شامل تخفیفات خوبی در هزینه های گمرکی به تجار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بسته بودن مرز ترکیه، صادرات زنجان را با مشکل مواجه کرده است

بسته بودن مرز ترکیه، صادرات زنجان را با مشکل مواجه کرده است