مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 اردیبهشت 1399 ساعت 04:552020-04-27پزشكي

با یک روش نوین، آنتی بیوتیک ها به راحتی حریف ابرباکتری ها می شوند


دانشمندان دانشگاه اوربرو (Oreo University) سوئد در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند یک پپتید می تواند باکتری های مقاوم موسوم به سوپرباگ (superbug) را ضعیف کرده تا آنتی بیوتیک های قدیمی را مجددا اثربخش سازد.

- دانشمندان "دانشگاه اوربرو"(Oreo University) سوئد در مطالعه اخیرشان اظهار کرده اند یک پپتید می تواند باکتری های مقاوم موسوم به "سوپرباگ"(superbug) را ضعیف کرده تا آنتی بیوتیک های قدیمی را مجددا اثربخش سازد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گیزمگ، توانایی جمعیت باکتری ها برای ایجاد مقاومت در برابر داروها(آنتی بیوتیک ها) یک روند تکاملی است.

وقتی بیمار آنتی بیوتیک مصرف می کند، اکثر باکتری های مهاجم از بین می روند، اما برخی از آنها زنده می مانند و دچار جهش ژنتیکی تصادفی می شوند که به آنها اجازه می دهد تا زنده بمانند و از آنجا که اکنون تنها آنها باقی مانده اند، این ژن ها به باکتری های متولد شده از آنها منتقل می شود و به مرور زمان این مقاومت در این نوع باکتری ها به امری عادی تبدیل می شود و دارو در برابر آنها بی اثر می شود.

طی چندین دهه اخیر، راه حل این مشکل تولید آنتی بیوتیک های جدید بوده است، اما این کار با توجه به گذشت زمان و معرفی آنتی بیوتیک های متعدد دشوار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با یک روش نوین، آنتی بیوتیک ها به راحتی حریف ابرباکتری ها می شوند

با یک روش نوین، آنتی بیوتیک ها به راحتی حریف ابرباکتری ها می شوند