مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 اردیبهشت 1399 ساعت 03:162020-04-25سياسي

آبشار رودمعجن تربت حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد


ابوالفضل مکرمی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آبشار رودمعجن که به عنوان نخستین میراث طبیعی ملی شهرستان تربت حیدریه به شمار می رود از سلسله جبال چهل تن سرچشمه گرفته و 28 متر ارتفاع دارد.

وی ادامه داد: این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبا در بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه است و به دلیل زیبایی های طبیعی منحصر به فرد، در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیار از سراسر کشور است.

وی گفت: در نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار خراسان رضوی در این زمینه آمده است: در اجرای تبصره ماده 2 قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مصوب دی ماه 1382 و آیین نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد 1384 هیات وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، آبشار رودمعجن واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت حیدریه، بخش بایگ، دهستان بایگ، روستای رودمعجن پس از تشریفات قانونی لازم به شماره 683 در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید که مراتب ابلاغ می شود.

مکرمی فر افزود: در ادامه این نامه تاکید شده است که اثر یاد شده ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر برعهده این وزارتخانه خواهد بود و هر گونه دخل و تصرف یا اقد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبشار رودمعجن تربت حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

آبشار رودمعجن تربت حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد