مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 07:062020-04-25اقتصادي

28 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند


رسول جلیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال بر اساس قراردادهای منعقدشده با چغندرکاران، 32 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندرقند می رود.

وی ادامه داد: در سال جهش تولید، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می شود.

وی از افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان طی سال زراعی جاری خبر داد و اضافه کرد: با تصویب دولت امسال چغندرقند از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی 652 تومان با عیار 16 درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به رقم 423 تومان پارسال نزدیک به 53 درصد افزایش دارد.

وی بیان کرد: کشت این محصول از 27 اسفند در آذربایجان غربی آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندرقند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع اظهار کرد: برنامه ریزی برای کشت 150 هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده و یک هزار هکتار نیز به منظور صرفه جویی در مصرف آب به صورت متراکم، کشت می شود.

آذربایجان غربی به علت برخورداری از آب و خاک مناسب و دارا بودن پنج کارخانه قند در شهرستان های ارومیه، خوی، پیرانشهر، میاندوآب و نقده همواره در تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند

28 هزار هکتار از مزارع آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند