مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 06:362020-04-25اقتصادي

افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندرقند در آذربایجان غربی


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندرقند، گفت: امسال بر اساس قراردادهای منعقد شده با چغندرکاران، - رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: چغندرکاران در سطح 32 هزار و 500 هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که تاکنون بیش از 28 هزار هکتار از مزارع کشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندرقند از کشاورزان در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: با تصویب دولت امسال چغندرقند از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی 652 تومان با عیار16 درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به رقم 423تومان پارسال نزدیک به 53 درصد افزایش دارد.

جلیلی ادامه داد: کشت این محصول از 27 اسفندماه 98 در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندرقند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت 150هکتار نیز به صورت نشایی انجام شده است و ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندرقند در آذربایجان غربی

افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندرقند در آذربایجان غربی