مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 05:302020-04-25اقتصادي

زولبیا و بامیه 20 درصد گران شد/ کرونا قنادان زنجانی را ورشکسته کرد


رکود ناشی از کرونا موجب شده است که چند قنادی اعلام ورشکستگی کنند، موضوعی که موجب بیکاری 500 کارگر نیز خواهد شد.

- رسول محمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ماه رمضان امسال قیمت زولبیا و بامیه حدود 10 تا 20 درصد افزایش خواهد داشت.

رییس اتحادیه قنادان زنجان با بیان اینکه در این ایام 135 قنادی کار پخت زولبیا و بامیه را انجام می دهند، تصریح کرد: علاوه بر این برخی از افراد نیز به صورت زیرزمینی و غیربهداشتی اقدام به پخت می کنند که به علت استفاده از روغن چندبار مصرف سرطان زا است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات امروز قنادان کمبود شکر در بازار است که قیمت آن دو برابر شده است، گفت: شکر امسال با افزایش قیمت 100 درصدی به 7 هزار تومان رسیده است.

محمدی با بیان اینکه ادامه این روال موجب ضرر و زیان قنادان و در نتیجه تعدیل نیروی 500 نفری خواهد شد، اضافه کرد: بر این اساس نیمی از کارگران قنادی تعدیل خواهند شد که همین موضوع بار مالی به دولت تحمیل خواهد کرد.

رییس اتحادیه قنادان زنجان با بیان اینکه تاکنون نیز چند قنادی اعلام ورشکستگی کرده اند، گفت: ممکن است در آینده چند قنادی دیگر نیز اقدام به این کار کنند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر ضرر و زیان ناشی از افزایش قیمت شکر، شیوع ویروس کرونا نیز موجب ضرر قنادان شده است، تصریح کرد: قن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زولبیا و بامیه 20 درصد گران شد/ کرونا قنادان زنجانی را ورشکسته کرد

زولبیا و بامیه 20 درصد گران شد/ کرونا قنادان زنجانی را ورشکسته کرد