مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 05:152020-04-25اقتصادي

32 هزار هکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند می رود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بر اساس قراردادهای منعقد شده با چغندرکاران، 32 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی استان زیر کشت محصول چغندر قند می رود.

- رسول جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در سال جهش تولید، طرح توسعه کشت چغندرقند با رعایت محدودیت توسعه کشت داخل حوضه آبریز دریاچه ارومیه و با اولویت افزایش تولید در شمال استان اجرا می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: چغندرکاران در سطح 32 هزار و 500 هکتار برای کشت چغندرقند با کارخانجات استان قرارداد بسته اند که تاکنون بیش از 28 هزار هکتار از مزارع کشت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

جلیلی از افزایش بیش از 50 درصدی قیمت تضمینی خرید چغندر از کشاورزان در سال زراعی جاری خبرداد و گفت: با تصویب دولت امسال چغندر قند از چغندرکاران با نرخ تضمینی کیلویی 652 تومان با عیار 16 درصد با احتساب کمک هزینه حمل و نقل خریداری خواهد شد که نسبت به رقم 423 تومان پارسال نزدیک به 53 درصد افزایش دارد.

رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: کشت این محصول از 27 اسفندماه 98 در استان آغاز شده و تا نیمه اردیبهشت ماه به طول می انجامد.

جلیلی با اشاره به اهمیت توسعه کشت نشایی چغندر قند در جهت کاهش مصرف آب در مزارع، اضافه کرد: برنامه ریزی برای کشت 150 هکتار نیز به صورت نشایی انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

32 هزار هکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند می رود

32 هزار هکتار اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت چغندرقند می رود