مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 اردیبهشت 1399 ساعت 00:352020-04-24اقتصادي

چرا سهام پتروشیمی های کاغذی همچنان در بورس معامله می شود؟


عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت گفت: متاسفانه هفت طرح پتروشیمی که نه ساخته شده اند و نه قرار است ساخته شوند و سال ها است که بلاتکلیف مانده اند؛ - محمدرضا شکوهی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعت نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برخی رویه های نادرست در بازار بورس کشور گفت: این روزها اقبال گسترده مردم به بازار بورس می تواند نوید بخش شکوفایی این بازار قلمداد شود.

در این راستا آن چیزی که بیش از هر چیزی اهمیت دارد حفظ اطمینان مردم به این بازار و پرهیز از هر اقدامی است که این اطمینان را خدشه دار کند.

اما متاسفانه به نظر میرسد که سازمان بورس در ارتباط با برخی از شرکت ها به وظایف خود به نحو احسن عمل نمی کند که لازم است این رویه ناصواب هرچه سریعتر اصلاح گردد.

وی افزود: برای تبیین بیشتر موضوع اجازه دهید قدری به عقب بازگردیم و بررسی کنیم که موضوع عدم توازن سهام برخی از شرکت های پتروشیمی از کجا نشات می گیرد.

سالیان پیش تصمیم غلطی مبنی بر احداث خط لوله اتیلن غرب اخذ شد که نتیجه آن احداث مجتمع های پتروشیمی در غرب کشور به صورت گسسته بود.

شکوهی همچنین گفت: اساسا مجتمع های پتروشیمی بایستی به صورت شهرکی و در کنار دریا احداث شوند تا هم اقتصادی باشند و هم صادرات محصولات آن ها به سادگی میسر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا سهام پتروشیمی های کاغذی همچنان در بورس معامله می شود؟

چرا سهام پتروشیمی های کاغذی همچنان در بورس معامله می شود؟