مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 اردیبهشت 1399 ساعت 09:102020-04-23اقتصادي

سد قشلاق سنندج سرریز شد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از سرریز سد قشلاق سنندج به دنبال بارندگی های بهاره اخیر خبر داد.

- ایسنا/کردستان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان از سرریز سد قشلاق سنندج به دنبال بارندگی های بهاره اخیر خبر داد.

عرفان مومن پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بارش های اخیر سبب افزایش حجم آب ورودی به سد قشلاق سنندج شد، اظهار داشت: سد شلاق با حجم کامل 215 میلیون متر مکعبی بر اثر ورودی های مناسب سرریز کرده است.

وی عنوان کرد: با توجه به مدیریت بحران سیل و پر شدن 100 در صدی حجم سد قشلاق، در صورت بالا رفتن حجم مخزن سد و افزایش دبی سرریز در روزهای آتی، دریچه های این سد برای کاهش حجم آب سد و جلوگیری از سرریز باز خواهند شد.

مومن پور ادامه داد: هم اکنون حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان با 80 درصد پر شدگی به 2095 میلیون متر رسیده است و این میزان رقم امیدوار کننده ای است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود میزان حجم ورودی آب سد قشلاق طی روزهای آینده افزایش یابد که این امر منجر به بالا رفتن حجم آب سرریز نیز خواهد شد، تاکید کرد: این مهم مستلزم مدیریت صحیح و همراهی کشاورزان پایین دست در کنترل آسیب های احتمالی در اثر افزایش حجم آب رودخانه پایین دست است و با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته در مدیریت منابع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد قشلاق سنندج سرریز شد

سد قشلاق سنندج سرریز شد