مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 16:352020-04-22اقتصادي

موقعیت طلایی لارستان برای سرمایه گذاری در کشت گیاه «آنغوزه»


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان از موقعیت مناسب این شهرستان برای کاشت گیاه «آنغوزه» و درآمدزایی بالای آن سخن گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از لارستان، منصور رضایی عصر امروز در جلسه هم اندیشی با اعضای شورای اسلامی، شهردار و همیاران طبیعت شهر دهکویه لارستان با تأکید بر حفظ و گسترش منابع طبیعی اظهار کرد: گیاه آنغوزه دارای ارزش دارویی بسیار بالایی بوده و برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی است.

وی با ابراز خرسندی از وفور رویش گیاه آنغوزه در منطقه لارستان، افزود: آنغوزه گیاهی است که یک هکتار آن می تواند چندین برابر محصولات دیگر زراعی، درآمدزایی داشته باشد.

رییس اداره منابع طبیعی لارستان با اشاره به اینکه این گیاه در برابر کم آبی بسیار مقاوم است، تصریح کرد: توسعه کشت این گیاه می تواند باعث حفظ خاک از فرسایش شود.

وی با تأکید بر اینکه باید ضمن حفظ محیط زیست برای جوانان نیز ایجاد اشتغال کنیم، خاطرنشان کرد: از هر بوته آنغوزه، 70 گرم شیره می توان برداشت کرد و اگر یک هکتار زمین داشته باشیم و در هر یک متر، یک دانه آنغوزه کشت شود، 10 هزار بوته آنغوزه خواهیم داشت.

رضایی بابیان اینکه اگر فرض کنیم 5 هزار دانه کاشته شده رشد نکند یا قابل برداشت نباشند باز هم 5 هزار بوته داریم که می توانیم 350 کیلو شیره آنغوزه برداشت کنیم، یادآور شد: با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موقعیت طلایی لارستان برای سرمایه گذاری در کشت گیاه «آنغوزه»

موقعیت طلایی لارستان برای سرمایه گذاری در کشت گیاه «آنغوزه»