مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 اردیبهشت 1399 ساعت 04:572020-04-22بين الملل

سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کشور به 112هزار هکتار رسید


علیمراد سرافرازی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از یکی از کانون های حمله ملخ های صحرایی در مراتع و دشت های ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: هجوم سه برابری ملخ صحرایی از کشورهای هند، پاکستان و شبه جزیره عربستان در سالجاری خطر جدی برای اراضی زراعی و باغی کشور است.

وی با بیان اینکه امسال هجوم ملخ صحرایی سه برابر سال گذشته است تصریح کرد: جمعیتی از ملخ های صحرایی که در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وجود دارند از کشورهای هند و پاکستان به این سه استان وارد شدند اما جمعیتی که در استان های بوشهر، فارس و خوزستان هستند از شبه جزیره عربستان وارد کشور شده اند.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت:بیشترین حجم مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان با سطحی بیش از 45 هزار هکتار انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون افزون بر 250 میلیارد ریال اعتبار بین استان های درگیر با ملخ صحرایی توزیع شده است افزود: درخواست مجدد برای تخصیص اعتبارات بیشتر دادیم تا در مبارزه با این آفت هیچ مشکلی بوجود نیاد.

سرافرازی اظهارداشت:با تلاش خوبی که در 6 استان درگیر کشور در مبارزه با ملخ صحرایی صورت گرفته تاکنون خسارتی به محصولات زراعی و باغی در مناطق درگیر وارد نشده و تلاش می شود با همکاری همه ارگان ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کشور به 112هزار هکتار رسید

سطح مبارزه با ملخ صحرایی در کشور به 112هزار هکتار رسید