مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 11:402020-04-20بين الملل

گروههای سیاسی عراقی از الکاظمی 3 خواسته دارند


یک رسانه عرب زبان با اشاره به خواسته های گروههای سیاسی عراقی از نخست وزیر مامور تشکیل کابینه این کشور از تداوم رایزنی های الکاظمی با این گروهها خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، العربی الجدید در گزارشی با اشاره به روند تشکیل کابینه جدید عراق آورده است: مصطفی الکاظمی نخست وزیر مامور تشکیل کابینه عراق ظرف هفته جاری مذاکرات سرنوشت سازی خواهد داشت تا به توافق با گروههای سیاسی بارز عراقی درباره اعضای کابینه خود دست یابد.

این رسانه می نویسد: الکاظمی با سه شرط یا خواسته روبرو است؛ نخست، اصرار برخی گروههای در گنجاندن بندی در برنامه دولتش برای اجرایی کردن مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای خارجی از عراق و نیر برخی شروط دیگر درباره پست های وزراتی و کلیدی کابینه و تقویت جایگاه الحشد الشعبی و حفظ آن است.

العربی الجدید می افزاید: خواسته های دوم از سوی گروههای سنی است که مربوط به بازسازی شهرهای ویران شده و بازگشت آوارگان و نیز برخی خواسته های دیگر به همراه سهمشان از کابینه مطابق نتیجه انتخابات پارلمانی سال 2018 است.

این رسانه آورده است: خواسته سوم از سوی گروههای سیاسی کُرد است که شامل اجرای همه توافقات امضا شده میان اربیل در شمال عراق با دولت عادل عبدالمهدی و نیز سهمشان از بودجه سالیانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گروههای سیاسی عراقی از الکاظمی 3 خواسته دارند

گروههای سیاسی عراقی از الکاظمی 3 خواسته دارند