مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 اردیبهشت 1399 ساعت 09:402020-04-20فرهنگي

گذری بر زندگی منجّم یزدی شاه عباس اول صفوی


محقق و نویسنده ی برجسته ی یزد از مشاهیر نامی این دیار به «ملا جلال الدّین محمّد منجّم یزدی» به عنوان منجّم مخصوص شاه عبّاس اوّل صفوی اشاره و آثار وی را تشریح کرد.

- ایسنا/یزد محقق و نویسنده ی برجسته ی یزد از مشاهیر نامی این دیار به ملا جلال الدّین محمّد منجّم یزدی به عنوان منجّم مخصوص شاه عبّاس اوّل صفوی اشاره و آثار وی را تشریح کرد.

حسین مسرت در گفت وگو با ایسنا با بیان این که استان یزد بر اساس مکتوباتی که برجای مانده مورخان چندی داشته است، از آن جمله به شرف الدّین علی یزدی صاحب ظفرنامه ، محمّد مفید مستوفی بافقی صاحب جامع مفیدی ، احمد کاتب یزدی صاحب تاریخ جدید یزد ، جعفر بن محمّد جعفری صاحب تاریخ یزد ، عبدالحسین آیتی تفتی صاحب تاریخ یزد یا آتشکده یزدان ، معین الدّین معلّم میبدی صاحب مواهب الهی در تاریخ سلسله آل مظفّر و چند نفر دیگر که اسامی آن ها در فهرست ها درج است، اشاره کرد.

وی ملا جلال الدّین محمّد منجم یزدی را یکی از این تاریخ نویسان برشمرد و گفت: کتابی به نام روزنامه ملا جلال در وقایع تاریخ عصر صفوی از آثار این مورخ یزدی است.

مسرت با بیان این که او منجّم مخصوص شاه عبّاس اوّل صفوی بوده که از آغاز پادشاهی شاه عبّاس اوّل در خراسان، منجّم وی بوده است، تصریح کرد: ملا جلال الدّین محمّد منجم یزدی از سال 994 هجری قمری به خدمت شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذری بر زندگی منجّم یزدی شاه عباس اول صفوی

گذری بر زندگی منجّم یزدی شاه عباس اول صفوی