مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 31 فروردین 1399 ساعت 05:062020-04-19پزشكي

رنگ کرونا بر عطر بهار نارنج مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایرنا ، همه ساله با شروع فصل بهار درختان مرکبات نیز به مانند سایر بخش های طبیعت به استقبال فصل رویش و سرسبزی می روند که بر خلاف سنوات گذشته که فصل شکوفه دهی بهار نارنج زخم چوب را بر پیکره نحیف خود تحمل می کردند ، امسال با شیوع کرونا ترس از ابتلا به این ویروس باعث شده تا این درختان فصل آرام را برای باروری ، شاید در چند دهه اخیر تجربه می کنند.

فصل بهار نارنج در مازندران از اواسط فروردین ماه با به بار نشستن درختان مرکبات به خصوص نارنج شروع می شود و تا اواسط اردیبهشت ماه به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

اهمیت درخت نارنج در استان مازندران به اندازه ای است که برخی شهرستان های مهم این استان مانند بابل و ساری داعیه عنوان پایتختی بهارنارنج را دارند.

کاربردهای متنوع نارنج شامل تهیه عرقیات و مربا از گلبرگ های آن و استفاده از میوه آن برای مزه بخشیدن به غذاها باعث شده تا جمع آوری بهار نارنج در این فصل از رفتارهای مرسوم در این خطه شمال کشور تلقی می شود.

در مازندران طبق آمار حدود 6 میلیون اصله درخت بهارنارنج صرفا در حاشیه خیابان شهرهای استان وجود دارد و این استان رتبه دار کاشت درخت نارنج در خیابان ها شهر در کشور است .

زندگی آرام در بهار شکوفه ها این روزها در کوچه پس کوچه های شهر های استان مازندران که عطر بوی بهار نارنجش اوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنگ کرونا بر عطر بهار نارنج مازندران

رنگ کرونا بر عطر بهار نارنج مازندران