مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 فروردین 1399 ساعت 04:252020-04-18بين الملل

آمریکا تمامی بمب افکن های راهبردی خود را از گوام خارج کرد


نیروی هوایی آمریکا 5 بمب افکن هسته ای «بی-52» را از گوام خارج کرده و تاکنون هیچ بمب افکن دیگری را جایگزین آنها نکرده است.

- نیروی هوایی آمریکا 5 بمب افکن هسته ای بی-52 را از گوام خارج کرده و تاکنون هیچ بمب افکن دیگری را جایگزین آنها نکرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ظاهراً نیروی هوایی آمریکا بدون هیچ توضیحی به عادت 16 ساله خود مبنی بر استقرار بمب افکن راهبردی در جزیره گوام واقع در پاسیفیگ غربی پایان داده است.

گزارش ها حاکی از آن است که 5 بمب افکن بی -52 آمریکا روز پنجشنبه از جزیره گوام خارج شده و تا این لحظه هیچ بمب افکن جدیدی برای جایگزینی آنها اعزام نشده است.

از سال 2004 به این سوی که آمریکا عملیات سی بی پی یا همان استقرار مداوم بمب افکن ها در گوام را عملی کرد؛ این نخستین بار است که این جزیره خالی از بمب افکن های راهبردی است.

گفتنی است علاوه بر بمب افکن های هسته ای بی -52، شماری بی -1 بی و بی -2 هم در گوام مستقر است که مورد دوم نیز قادر به حمل تسلیحات هسته ای است.

خروج بمب افکن های بی -52 با توجه به رزمایشی که اوایل هفته جاری میلادی داشتند؛ قابل تامل است.

البته نیروی هوایی آمریکا مدعی شده که بمب افکن ها در دامنه مکانی وسیع تر (نسبت به گوام) همچنان در منطقه ایندوپاسیفیک فعالیت خواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا تمامی بمب افکن های راهبردی خود را از گوام خارج کرد

آمریکا تمامی بمب افکن های راهبردی خود را از گوام خارج کرد