مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 فروردین 1399 ساعت 08:002020-04-17حوادث

2 ظرف سفالی و مسی با قدمت 250 سال در ابرکوه کشف شد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از کشف دو ظرف سفالی و مسی با قدمت 250 سال در شهر باستانی ابرکوه خبر داد.

- مصطفی فاطمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از حفاران متخلف میراث فرهنگی در منطقه ابرکوه به دنبال حفاری در یکی از مناطق این شهرستان، دو ظرف با قدمت 250 سال از دل زمین کشف کرد.

وی افزود: مأموران پلیس پس از اطلاع از موضوع، مخفیگاه این حفار غیرمجاز را کشف کردند و از مخفیگاه وی دو ظرف قدیمی به دست آوردند.

فاطمی با بیان اینکه این ظرف ها توسط کارشناسان میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، عنوان کرد: یکی این ظرف ها کوزه سفالی و دیگری یک کاسه در دار مسی و دارای ارزش تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به قدمت این ظروف بیان کرد: بر اساس نظر کارشناسان، این ظرف ها متعلق به 250 سال پیش و اوایل دوره قاجار است.

وی با اشاره به اینکه خرید و فروش این ظروف به لحاظ قانونی جرم است، خاطرنشان کرد: متهم توسط نیروهای پلیس دستگیر و به مراجع قضایی تحویل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازمهر، ابرکوه از شهرهای باستانی به شمار می رود که هم اکنون در مرکز مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز قرار گرفته و در فاصله 140 کیلومتری از مرکز استان یزد واقع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 ظرف سفالی و مسی با قدمت 250 سال در ابرکوه کشف شد

2 ظرف سفالی و مسی با قدمت 250 سال در ابرکوه کشف شد