مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 07:552020-04-16اقتصادي

مبارزه با آفت کشاورزی در منطقه سیستان به هشت هزار هکتار رسید


امان الله طوقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: آفت زنگ زرد از جمله بیماری های محصولات غله است که در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، شرایط برای شیوع آن مساعد می شود و در روزهایی که بارش ها در منطقه روند افزایشی داشته احتمال شیوع آن نیز قوت گرفته است.

وی افزود: علایم این بیماری به صورت بروز جوش های زرد یا نارنجی کم رنگ به صورت ردیفی و موازی با برگ ها روی سطح و پایین تر از برگ بروز می کند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان ادامه داد: شرایط آب و هوایی، ابرناکی، بارندگی، شبنم و درجه حرارت پایین از عواملی است که باعث بروز بیماری زنگ زرد در غلات به خصوص گندم می شود.

وی گفت: با وجودی که توسعه، ترویج و بهره گیری از ارقام اصلاح شده که مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند کشاورزان نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

طوقی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند بیش از 50 هزار هکتار از اراضی سیستان زیر کشت غلات رفته است.

وی از کشاورزان شمال سیستان و بلوچستان خواست که برای استفاده از نظرات کارشناسان به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان های پنجگانه سیستان مراجعه کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با آفت کشاورزی در منطقه سیستان به هشت هزار هکتار رسید

مبارزه با آفت کشاورزی در منطقه سیستان به هشت هزار هکتار رسید