مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 فروردین 1399 ساعت 06:452020-04-16اجتماعي

پایش پسماندهای عفونیی فارس با جدیت دنبال می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس عنوان کرد که پایش و نظارت بر پسماندهای عفونی بیمارستان های استان در دوران کرونا با جدیت بیشتری دنبال می شود.

- حمید ظهرابی پنج شنبه 28 فروردین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مدیریت اصولی بر پسماندهای پزشکی و بهداشتی ضرورت دارد، اضافه کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا یکی از راه های انتقال این ویروس از طریق پسماندهای عفونی بیمارستان است و باید کار نظارت و پایش بر پسماندها و پساب بیمارستانی به جدیت دنبال شود.

او افزود: کارشناسان آزمایشگاه این اداره کل با همراهی کارشناسان آزمایشگاه های معتمد استان، برای مبارزه با شیوع این ویروس، پایش دستگاه های بی خطر ساز پسماندهای عفونی - پزشکی بیمارستان های شهر شیراز و استان با محوریت بیمارستان های تخصصی درمان کرونا از اسفند ماه سال گذشته تاکنون را با جدیت هرچه بیشتر در دستور کار خود قرار دادند.

در این بازدیدها انجام خوداظهاری و تست های تطبیقی انجام شده و عملکرد تمام دستگاه های بی خطر ساز بیمارستانی مورد بررسی واقع شد.

ظهرابی بیان کرد: برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست، بیمارستان ها به استناد قانون مدیریت پسماند، موظف به بی خطر سازی پسماندهای عفونی ویژه هستند که این کار با استفاده از دستگاه های اتوکلاو و هیدروکلاو انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایش پسماندهای عفونیی فارس با جدیت دنبال می شود

پایش پسماندهای عفونیی فارس با جدیت دنبال می شود