مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 10:002020-04-15فرهنگي

یک محوطه تاریخی از دل «جن دره سی» بیرون آمد


«کاوش نجات ­بخشی حوضه­ آبگیر «سد مراش- محوطه جن­ دره­ سی » شهرستان ماهنشان در استان زنجان با توجه به آثار و شواهد بدست آمده نشان داد که محوطه استقراری آشکار شده متعلق به دوره تاریخی(اشکانی - ساسانی) است.

- کاوش نجات ­بخشی حوضه­ آبگیر سد مراش- محوطه جن­دره­ سی شهرستان ماهنشان در استان زنجان با توجه به آثار و شواهد بدست آمده نشان داد که محوطه استقراری آشکار شده متعلق به دوره تاریخی(اشکانی - ساسانی) است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، شقایق هورشید - سرپرست هیئت باستان شناسی این محوطه ی تاریخی - با اعلام این خبر گفت: کاوش های نجات­بخشی حوضه­ آبگیر سد مراش شهرستان ماهنشان استان زنجان با مجوز پژوهشگاه با کاوش درمحوطه­ مراش 6 (محوطه­ جِن­دَرَه­سی) به انجام رسید.

او با بیان اینکه بررسی و شناسایی حوضه­ ی آبگیر سد مراش با هدف نجات ­بخشی، توسط لاله عبدی­ کیا در سال 1393 انجام شده بود، افزود: در این بررسی مجموعاً 16 اثر تاریخی و باستانی ادوار مختلف از پارینه سنگی میانی تا دوره­ اسلامی متآخر شناسایی و معرفی شد که محوطه­ مراش 6 که در بین اهالی روستا و به واسطه­ ی قرارگرفتن آن در ابتدای دره­­ جن­دره­ سی، با نام محوطه جن­دره­ سی شناخته می­شود، حدوداً در 500 متری جنوب ­غربی روستای مراش، یک کیلومتری ساخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک محوطه تاریخی از دل «جن دره سی» بیرون آمد

یک محوطه تاریخی از دل «جن دره سی» بیرون آمد