مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 07:462020-04-15اجتماعي

حضور پرندگان مهاجر در میانه کویر لوت دریاچه جوان جان دوباره گرفت


کویر لوت به کم باران ترین بخش کویر مرکزی ایران شهرت دارد، هکتارها کویر و بیابان فاقد هر گونه پوشش گیاهی و بدون کوچک ترین نشانه ای از حیات در این عرصه وجود دارد.

اما سال گذشته پس از بارندگی های شدید در فروردین و اردیبهشت و سرازیر شدن سیلاب از کوهستان ها و ارتفاعات اطراف دریاچه ای بی نظیر و زیبا در میانه این کویر و در مجاورت کلوت ها ایجاد شد.

حالا تلفیق کلوت ها، دریاچه و بیابان پدیده ای شگفت آور را ایجاد کرده است که در بارش های اخیر استان کرمان بار دیگر آبگیری شده و حالا دیگر می توان از این دریاچه به عنوان یکی از پدیده های ثابت کویر نام برد.

شهداد تا شهر کرمان 100 کیلومتر فاصله دارد و برای رسیدن به این بخش از کویر باید از ارتفاعات برفگیر سیرچ که زادگاه هوشنگ مرادی کرمانی است گذر کرد.

محمد ابراهیم زاده، مسئول میراث فرهنگی در شهداد در گفتگو با مهر می گوید: دریاچه ای که در کویر لوت ایجاد شده یکی از جاذبه هایی است که در ایران مانند ندارد و در جهان نیز بی همتا است این دریاچه سال گذشته به یکی از پربازدید ترین مکان های گردشگری استان کرمان تبدیل شده است.

وی با اشاره به شیوع کرونا گفت: هم اکنون به دلیل محدودیت های موجود و لزوم در خانه ماندن مردم ورود به این منطقه نیز با محدودیت هایی روبرو است و از مردم می خواهیم بعد از اتمام اپیدمی کرونا ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور پرندگان مهاجر در میانه کویر لوت دریاچه جوان جان دوباره گرفت

حضور پرندگان مهاجر در میانه کویر لوت دریاچه جوان جان دوباره گرفت