مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 فروردین 1399 ساعت 04:102020-04-15اقتصادي

سد چری شهرستان فاروج سرریز شد


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی گفت: مخزن سد چری در شهرستان فاروج از توابع استان خراسان شمالی پر شد و ذخیره آب این سد سرریز کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی سید عقیل مرتضوی گفت: در پی بارش های اخیر در خراسان شمالی و پر شدن مخزن سد چری، ذخیره آب این سد شب گذشته سرریز کرد.

وی گفت: سد چری با توجه به نوع طراحی و آورد حوزه سد توان تنظیم سالانه شش میلیون مترمکعب آب را دارد و اکنون سه میلیون و 726 هزار مترمکعب آب در مخزن آن ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی با اشاره به اینکه سرریز سد چری از نوع لبه پهن جانبی است و توان عبور 248 مترمکعب بر ثانیه سیلاب را دارد، افزود: این سد در فروردین ماه امسال یک میلیون و 500 هزار متر مکعب سیلاب را مهار کرده است.

گفتنی است سد چری در 10 کیلومتری شهر فاروج از توابع استان خراسان شمالی که با هدف کنترل سیلاب و توسعه و بهبود زمین های کشاورزی پایین دست ساخته شده، در سال 1377 به بهره برداری رسیده است و شبکه آبیاری و زهکشی زمین های پایین دست این سد، یک هزار و 100 هکتار زمین را پوشش می دهد.

سازه سد چری از نوع خاکی با هسته رسی، ارتفاع دیواره آن 42 متر و طول تاج سد 404 متر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد چری شهرستان فاروج سرریز شد

سد چری شهرستان فاروج سرریز شد