مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 فروردین 1399 ساعت 14:502020-04-14اجتماعي

دلیل قرمزشدن آب رودخانه نمچ ساردوییه جیرفت مشخص شد


معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: پس از بارندگی های اخیر در جنوب استان کرمان، آب رودخانه نمچ ساردوییه جیرفت به دلیل شستن رسوبات رنگی مسیل که بیشتر از جنس اکسید آهن هستند به رنگ بنفش متمایل به قرمز در آمد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، رودخانه نمچ از توابع بخش ساردوییه شهرستان جیرفت در استان کرمان و در 2 کیلومتری شمال مرکز بخش(درب بهشت) در مسیر جاده ساردوییه به راین واقع است.

رنگ آب در این رودخانه به مدت نزدیک به دوساعت قرمز رنگ بوده که دلیل آن آب شدن برف از کوه های بالا دست بوده که دارای رگه های رسی قرمز رنگ هستند.

  داریوش غفاری معاون پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در این خصوص افزود: طی بررسی های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان مردم نواحی اطراف رودخانه هر ساله شاهد این رویداد در این فصل به دلیل آب شدن برف ها از روی رگه های قرمز رنگ و سرازیرشدن در رودخانه مذکور بوده اند.

 غفاری خاطر نشان کرد: پس از بارندگی های اخیر در جنوب استان کرمان، آب این رودخانه به دلیل شستن رسوبات رنگی مسیل که بیشتر از جنس اکسید آهن هستند به رنگ بنفش متمایل به قرمز در  آمد.

  شایان ذکر است؛ در این منطقه تپه های خاکی به رنگ قرمز تیره رنگ با ساختمان بسیار سست و دانه بندی رس وجود دارد که اکثرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل قرمزشدن آب رودخانه نمچ ساردوییه جیرفت مشخص شد

دلیل قرمزشدن آب رودخانه نمچ ساردوییه جیرفت مشخص شد