مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 07:302020-04-13فرهنگي

باغ خوشنویس مهریز بهشتی سبز در دل کویر


آثار و بناهای قدیمی فراوانی در مهریز وجود دارد که نشانگر تاریخ ایران و فرهنگ مردمان این سرزمین هستند و به این شهر هویّت و اصالت بخشیده اند، یکی از این بناها باغ خوشنویس مهریز است که این نگین سبز در کویر در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

- باغ خوشنویس مهریز از باغ های ایرانی و یکی از جاذبه های گردشگری مهریز به شمار می رود که در محله استهریج این شهر واقع شده و قدمتی متعلق به دوران قاجار دارد و از جمله بناهای فرهنگی و تاریخی با المان های هنر، معماری و طبیعت در کنار هم است.

در ورودی این باغ از در چوبی باغ بزرگ، درختانی سرسبز و باشکوه بر لب جوی آبی خنک و روان خودنمایی می کنند که به دلیل روان بودن آب از داخل باغ، این مکان از گذشته دارای جذابیت خاصی بوده است.

دو طرف جوی اصلی باغ خوشنویس، درختان تنومند و سالخورده ای قرار دارد که صدای گنجشک ها و پرواز پرنده ها بر روی درختان سر به فلک کشیده، حس و حال شیرینی را به انسان هدیه می دهد و با وجود این که باغ خوشنویس در استان کویری و خشک یزد واقع شده اما دارای هوایی خوش، مطبوع و خنک است.

یک ساختمان بسیار زیبا و دیدنی نیز در گوشه ای از باغ، خود را به رخ بینندگان می کشد که ساختمان اصلی باغ خوشنویس محسوب می شود و دارای فضاهایی همچون اتاق های نشیمن، انبار، اصطبل و مطبخ است که این بنای تک ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ خوشنویس مهریز بهشتی سبز در دل کویر

باغ خوشنویس مهریز بهشتی سبز در دل کویر