مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 فروردین 1399 ساعت 04:152020-04-13اقتصادي

سمپاشی 6 هزار هکتار از مزارع غلات سیستان علیه آفت «زنگ زرد»


رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت «زنگ زرد» غلات تاکنون در بیش از 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان انجام شده است.

- زاهدان- رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: مبارزه با آفت زنگ زرد غلات تاکنون در بیش از 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی دشت سیستان انجام شده است.

غلام حیدر زورقی اظهار داشت: مبارزه با آفت زنگ زرد غلات از 12 اسفند ماه سال گذشته تاکنون در سطح 6 هزار و 516 هکتار از زمین های کشاورزی شمال استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال شیوع آفت زنگ زرد در مواقعی که مزرعه دارای رطوبت بالا باشد، افزایش پیدا می کند، افزود: با توجه به بارش های بهاری و رطوبت و درجه حرارت مناسب رشد قارچ زنگ زرد در مزارع گندم و جو منطقه سیستان ظاهر شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه ارقام اصلاح شده گندم مقاومت بیشتری در مقابل این بیماری دارند، ادامه داد: اما متأسفانه کشاورزان منطقه سیستان امسال نسبت به کشت ارقام محلی اقدام کرده اند و همین مساله باعث گسترش این بیماری در منطقه شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار مبارزه با این آفت همچنان در شمال استان سیستان و بلوچستان ادامه دارد، گفت: تاکنون بیش از 600 لیتر سم با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمپاشی 6 هزار هکتار از مزارع غلات سیستان علیه آفت «زنگ زرد»

سمپاشی 6 هزار هکتار از مزارع غلات سیستان علیه آفت «زنگ زرد»